7 sposobów na męskość

Każdy mężczyzna, powinien dbać o swoje zdrowie ze świadomością, że kiedyś zostanie ojcem.

Przedstawiamy 7 sposobów, jak poprawić jakość nasienia:

1. Zdrowy tryb życia!

Przede wszystkim warto pomyśleć o aktywności fizycznej, zaleca się optymalnie 6-10 godzin wysiłku fizycznego w tygodniu.

2. Jedz zdrowo!

Najlepsze dla płodności jest zachowanie prawidłowej masy ciała i zbilansowanej diety. Zalecane jest utrzymanie BMI na poziomie 20-25. Bardzo łatwo go obliczyć, stosując wzór BMI = masa ciała (kg) / wzrost (m)²

3. Jedz orzechy!

Dieta bogata w orzechy może poprawiać parametry nasienia – to najnowsze wyniki badań opublikowane przez Europejskie Towarzystwo Rozrodu Człowieka i Embriologii. Orzechy są bogate w substancje o potwierdzonym wpływie na parametry nasienia takie jak kwasy omega3, antyoksydanty np. witaminę C i E czy selen, a także kwas foliowy. U panów spożywających codziennie orzechową mieszankę przez 14 dni, zaobserwowano wzrost liczby plemników o 16%, ich żywotności – o 4% i ich ruchliwości – o 6%. Dodatkowo o 1% poprawiła się morfologia plemników (większy odsetek miał prawidłowy wygląd pod mikroskopem). Co więcej, znacznie obniżył się też poziom tzw. fragmentacji DNA plemników, co oznacza, że więcej z nich miało odpowiedniej jakości materiał genetyczny
Po kolejnych trzech godzinach podróży dotarliśmy do hotelu. Odetchnęłam z ulgą. W pierwszej kolejności postanowiliśmy pójść zjeść. Z racji tego, że trochę się spóźniliśmy z kolacji zostały steki, wołowina w sosie kurkowym, kasza gryczana i zestaw surówek… Czyli nic co jedzą nasze dzieci. Zdenerwowana zaczęłam przyjazd od awantury z kelnerem. Zaabsorbowana produkcją kolejnych argumentów straciłam z oczu naszą ekipę. Po konfrontacji z szefem kuchni i kierowniczką sali zaczęłam ich szukać. Moim oczom ukazał się niecodzienny widok. Cała trójka siedziała grzecznie przy stole, zajadając schabowego z frytkami, które na talerz nakładała im uśmiechnięta brunetka w stroju kucharza.

4. Ogranicz alkohol!

Alkohol należy spożywać tylko w umiarkowanych dawkach – w przypadku mężczyzn nie więcej niż 30 ml spirytusu dziennie.

5. Unikaj środków anabolicznych!

Sterydy od lat są stosowane przez bywalców siłowni. Jednak ich używanie prowadzi do negatywnych zmian w organizmie. Anaboliki są ściśle związane z ludzkimi hormonami, głównie testosteronem. Powodują zaburzenia w procesie wytwarzania i dojrzewania plemników, a tym samym mogą prowadzić to do niepłodności. Oprócz tego powodują: łysienie, wzmożone owłosienie ciała, przerost prostaty, rozrost gruczołów piersiowych, nieprawidłowości w budowie ścięgien i torebek stawowych – co prowadzi do kontuzji.

6. Dbaj o odpowiednią temperaturę!

Ciepło bardzo niekorzystnie wpływa na męska płodność. Prawidłowa temperatura w jądrach powinna być ok. 1-2°C niższa niż temperatura wnętrza organizmu – dlatego są one umiejscowione w mosznie znajdującej się na zewnątrz ciała, gdzie możliwe jest utrzymanie temperatury optymalnej dla produkcji i prawidłowego rozwoju plemników. Z tego powodu mężczyznom planującym dziecko odradza się noszenia obcisłych, nieprzewiewnych spodni i bielizny, korzystanie z podgrzewanych foteli samochodowych, zażywanie gorących kąpieli czy też wizyty w saunie. Nawet jednorazowy pobyt w saunie może spowodować osłabienie jakości nasienia na 3 miesiące! Na szczęście po zaprzestaniu w/w praktyk możliwa jest odbudowa jakości nasienia.

7. Nie przesadzaj z jazdą na rowerze!

Jazda na rowerze to nie tylko radość i przyjemność, ale to również bardzo dużo korzyści dla zdrowia. Jednak, jeśli mężczyzna uprawia sport wyczynowo i spędza w siodełku długie godziny, może to wpłynąć na stan zdrowia, m.in. spowodować problemy z potencją, czy priapizm – bolesny wzwód członka, który nie jest związany z podnieceniem seksualnym.

Wypełnij poniższy formularz aplikacyjny dla Dawców!

ZGŁOŚ SWÓJ UDZIAŁ DO PROGRAMU JUŻ DZIŚ!
Dawcą możesz zostać w Klinice w:
Gdańsku, Gdyni, Słupsku, Warszawie i Wrocławiu.